4 ZÁKLADNÍ TIPY PRO NASTAVENÍ VÁŠEHO LINKED IN ÚČTU
S více než 400
milióny členů po celém světě se Linked In řadí mezi nejpopulárnější
sociální sítě v oblasti profesního networkingu. I když v České
republice, v porovnání s jinými evropskými krajinami, potenciál
Linked In plně využívá jenom zlomek z uživatelů, jeho popularita roste ze
dne na den a členům přináší mnoho výhod v podobě nových kontaktů,
pracovních nabídek, novinek ze světa biznisu a kurzů či vzdělávání.
Mnoho lidí si svůj
profil pravidelně neaktualizuje a tím se stavějí do nevýhody, jelikož je Linked
In aktivně využíván personalisty a náboráři pro hledání talentů a potenciálních
zaměstnanců. Přinášíme vám 4 jednoduché způsoby, jak vylepšit váš profil, aby
zaujal.
1.
PROFILOVÁ FOTOGRAFIE
Profil bez
fotky působí nekompletně a neosobně. Pokud s někým máte komunikovat
elektronicky a ubíráte se o možnost poznat danou osobu osobně, profilová fotka
pomůže si představit, s kým že to vůbec máte dočinění. Dbejte na to, aby
zvolená fotografie byla dostatečně profesionální a aby z ní bylo poznat, o
koho jde. Žádné fotky z dovolené na pláži nebo posilovny a vystříhejte se
také ořezávání fotek. Pokud sháníte práci jako šéfkuchař, zvažte, jestli je profilovka
v obleku ten nejlepší nápad.
Podobně je to s obrázkem na pozadí. Ten běžný na
Linked In, který na začátku získají všichni, sice není špatný, ale přidáním
vhodného obrázku do pozadí můžete doplnit váš profil o jedinečnost nebo
vyjádřit vaše zájmy nebo profesní oblast, kterou se zbýváte. Jestli máte
problém s přizpůsobením obrázku na správnou velikost, využijte užitečného
grafického nástroje jakým je například Canva , kde naleznete
množství šablon k použití na různých sociálních sítích a jinde.
Zaregistrujte se a tvořte skvělé návrhy online.
2.
NĚCO O SOBĚ
Prostor pod
jménem slouží k zadání motta. Mnoho členů Linked In přichází
s různými nápaditými citáty, které často slouží nanejvýš k pobavení
ostatních. Je pravda, že vtipný a trefný citát může také být skvělým způsobem,
jak zaujmout, ale mnoho krát vytvoří právě nechtěný opačný efekt. Pokud si
nejste jistí, nebo motto nemáte, raději do pole motto uveďte vaši současnou
pozici, oblast, na kterou se specializujete nebo zajímavý popis toho co děláte.
Můžete též specifikovat, že se jste otevření novým pracovním výzvám nebo
v jaké oblasti práci hledáte.
V kolonce
souhrn pak stručně popište, co vás nejlépe vystihuje, zajímá a můžete připojit
odkazy na vaše nebo firemní webové stránky a videa či fotografie.
3.
VYUŽIJTE VŠECHNY DOSTUPNÁ POLÍČKA
Mnoho lidí
jednoduše zadá jméno posledního zaměstnavatele a tím jejich práce vyplňování
profilu končí. V lepším případě přiřadí k zaměstnavateli časový údaj,
kdy svoji kariéru v dané společnosti začali a ukončili. Zkuste napsat něco
více o tom, co jste na dané pozici dělali. V životopisu přece také
neuvádíte jenom název firmy a tečka. Když do textu zakomponujete klíčová slova,
která se ve vašem oboru často vyskytují, bude váš profil snadněji vyhledatelný.
To se projeví početnějším zobrazením vašeho profilu a větší šancí být
osloven konkrétní nabídkou přímo od zaměstnavatele nebo specialisty
z personální agentury.
Kromě
informací o současném a předchozím zaměstnáním máte možnost představit své
jazykové znalosti, speciální dovednosti z oboru nebo různé certifikace či
kurzy, které jste absolvovali. To všechno posílí váš profil, který bude působit
profesionálně a důvěryhodně.
4.
NEZAPOMEŇTE NA NETWORKING
I když je
primárním účelem Linked In umožnit snadný přístup k ostatním profesionálům
v oboru, málo kdo tento potenciál plně využívá. Určitě se nezapomeňte
spojit se současnými nebo bývalými nadřízenými a kolegy nebo jinými
profesionály z oboru za účelem možného kontaktu v budoucnosti. Nikdy
nevíte, kdo vás osloví nebo doporučí na zajímavou pozici, která způsobí
nečekaný zvrat ve vaší budoucí kariéře. Skvělým nástrojem na získávání nových
kontaktů jsou skupiny. Staňte se jejich členem a poznejte osoby, které jsou na
podobné vlnové délce jako vy. V neposlední řadě nezapomeňte na občasné
přispívání, sdílení a „lajkování“. Ne každý si sice na tyto aktivity najde čas,
ale je to účinný způsob, jak dát o sobě vědět.
Není
jednoduché držet krok se všemi novými aplikacemi a naše online přítomnost je
vyžadovaná v pořád větší míre. Linked In může být velice prospěšným
nástrojem pro budování vaší kariéry a nemusíte mu obětovat příliš mnoho času.
Alespoň raz ročně se doporučuje aktualizovat informace. O nejdůležitějším dění
jste informováni emailem, a tak stačí, když si pravidelně zkontrolujete vaší
emailovou schránku.
Pokud potřebujete s nastavením či založením
Linked In účtu pomoct, obraťte se na nás.